השכרת מחסנים היא בחירה חכמה לצמיחה עסקית מקסימלית

מפעל להשכרה

תוכן עניינים

מאמר מאת: גיל י.לוי 

בעולם שמתבסס על תקשורת אינטרנטית, בו רבים כבר לא טורחים לצאת מהבית כדי לרכוש מוצרי מזון או לקנות בגדים וחפצים לבית, תחום המחסנים הלוגיסטיים צמח בחדות במהלך השנים האחרונות. ככל שהלקוח הביתי זקוק למענה יותר מיידי, ישיר ופרטני, כך החברה שמספקת לו את המוצר צריכה להיות יותר יעילה – ויעילות בתחום השילוח והאספקה מתחילה ממקום אחד: ממחסן העסק.

מקום בו מרוכזים מוצרי החברה, אליו מגיעות מכולות ייבוא וממנו יוצאים משלוחים.  גם אחרי שנים של פעילות, עסקים רבים עשויים לחוות שינויים שידרשו מהם להקים לראשונה מחסן, שלב שיש להיערך אליו מראש כדי להצליח לבצע החלטה אפקטיבית ומוצלחת. כיצד מוצאים מחסנים להשכרה שיתאימו במדויק לצרכי העסק שלכם? לפניכם כל השיקולים שתצטרכו לקחת בחשבון.

מהו התקציב העומד לרשותכם?

בין אם אתם שואפים להתרחב לרשת מחסנים לוגיסטיים ובין אם תסתפקו במחסן קטן באזור תעשייה – בסופו של דבר, הגורם שיקבע מה תהיה התוצאה הסופית הוא התקציב שלכם. מחסנים להשכרה נעים בטווח רחב של מחירים, כתלות במיקום שלהם, בגודל שלהם, במצב התשתיות הפנימיות שלהם ועוד, והגדרה נכונה של צרכי העסק תסייע לכם לשכור מחסן מתאים במגבלות התקציב שלכם. ראשית, שאלו את עצמכם מהו האופק העסקי של העסק. אם אתם שואפים להגדיל את היקף הפעילות במהלך השנים הבאות, עדיף להתמקד במחסנים להשכרה ולא במחסנים למכירה, כדי שלא תוגבלו במקום ותוכלו בכל עת לסיים את החוזה ולעבור למחסן גדול יותר. לעומת זאת, אם ברצונכם להקים מחסן מותאם אישית בעל תשתיות ספציפיות, ייתכן ותעדיפו לקנות מחסן לוגיסטי או מגרש לתעשייה, לשפץ מחסן קיים או להקים מחסן חדש. רכישת מחסן או רכישת מגרש לבניית מחסן הן הוצאות גדולות שדורשות השקעה ראשונית גדולה, ולכן פעולה כזו לא תתאים לכל העסקים.

מהם צרכי העסק?

בעוד עסק אחד יוכל להסתפק במחסן בגודל 1,000 מ"ר, בגובה של מטרים בודדים, לאחסון מלאי בינוני שלא דורש פעילות אנושית קבועה במחסן – עסק אחר יצטרך מחסן בגודל 8,000 מ"ר, בגובה של עשרות מטרים, עם מדפי אחסון בעלי מפלסים רבים, עם אפשרות לתנועת מלגזות ועובדים בין שורות המלאי לשליפה מהירה של מוצרים.

מה העסק שלכם דורש?

שאלו את עצמכם כל כמה זמן יש צורך בשליפת מוצרים, מה גודל כל יחידה, עד איזה גובה תרצו לנצל את השטח וכמובן – האם יש צפי להתרחבות בתקופה הנראית לעין. עסקים רבים יעדיפו לשכור מחסן עם שטחים ריקים שצפויים להתמלא בקרוב. אפשרות נוספת היא לרכוש או לשכור מחסן קיים ולבצע בו התאמות, תוך בדיקת כדאיות ההשקעה לטווח הרחוק.

מיקום

  • האם תצטרכו להקים את המחסן במיקום קרוב למשרדי העסק? 
  • בקרו באזור המחסן כמה פעמים, ושימו לב לגורמים שונים: האם יש תנועה חריגה באזור בשעות שונות של היום, האם אזור השינוע של המוצרים זמין בכל שעה, האם העסקים הסמוכים לא יפריעו לכם?
  • בדקו את מצב הגניבות באזור. ייתכן ואזור זול יותר לא ישתלם לטווח הארוך בשל נזק שייגרם למלאי.

נגישות 

גם המחסן הכי מסודר ויעיל בעולם צריך ממשק טוב עם העולם החיצון, שיאפשר שינוע מהיר של המוצרים פנימה והחוצה. המחסן ישמש כאזור הפצת משלוחים? בדקו שהמחסן קרוב לצירי תנועה מרכזיים ומכיל אזורי פריקה וטעינה נוחים ונגישים. 

החלטתם? כעת, שימו לב לכמה גורמים:

  • כדי לוודא שתפעלו בהתאם לחוק בתהליך רכישת או השכרת מחסן והתאמתו לצרכיכם, התחילו בבדיקת נתוני האזור. פנו לוועדה המקומית לתכנון ובנייה ובדקו מהו סיווג הקרקע, מהו התב"ע במקום ומהם אחוזי הבנייה המותרים באזור. האם קיימות תוכניות בנייה ידועות סביב האתר? צירי תחבורה עתידיים? אם כן, יש לוודא שהבניינים שיוקמו ישתלבו עם התוכנית העסקית שלכם לטווח הארוך ולא יפגמו בתפקוד המחסן השוטף. 
  • לצד הוצאות תשלום השכירות ומחיר התאמת העסק לצרכיכם, יש לקחת בחשבון הוצאות נלוות בתהליך מציאת מחסנים להשכרה: תשלום הארנונה וסיווג הארנונה, תשלום לעורך דין שילווה את העסקה, עלויות ניהול הנכס והתחזוקה השוטפת שלו, עלויות האבטחה במקום כולל עלויות התקנת מערכות אבטחה, עלויות ביטוח המחסן, עלויות מיסוי הנכס ועלויות תיווך העסקה בשיתוף עם משרד תיווך.

מעוניינים להתחיל בתהליך מציאת מחסנים להשכרה במרכז או בדרום לעסק שלכם? חברת גיל י. לוי פועלת לאורך שנים בתחום ותשמח לעמוד לרשותכם ולהעניק לכם מעטפת תיווך כוללת שתמצא לכם את הנכס הרצון במהירות ותחסוך לכם טרחה וכסף רב, תוך התאמה לקשת אנשי מקצוע רלוונטיים שילוו אתכם עד למציאת הנכס האופטימלי. צרו איתנו קשר

שתף את הכתבה:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

הלקוחות שלנו :

צריכים עזרה במציאת נדל"ן מסחרי?

השאירו לי פרטים ואעזור לכם למצוא את הנכס שאתם מחפשים.

​מאמרים באותו נושא

תוכן עניינים

ניווט מהיר לנכסים המובילים שלנו

מבחר ענק של מבני תעשייה מגרשים ומחסנים לוגיסטיים.
השאירו פרטים ונחזור אליכם