8 דברים שלא ידעתם על מחסנים לוגיסטיים

8 דברים שלא ידעתם על מחסנים לוגיסטים

תוכן עניינים

לאחרונה שומעים יותר ויותר על מחסנים לוגיסטיים בהקשר של חברות כמו אמאזון שיגיעו לארץ ויפתחו כאן מחסן לוגיסטי, או מצד חברות נדל"ן מניב שמעמיקות את ההשקעה בתחום. למי שלא מצוי בתחום, המונח "מחסן לוגיסטי" נשמע ערטילאי ולא ברור.

לפניכם 8 דברים שלא ידעתם על מחסנים לוגיסטיים או בקיצור מרלו"ג (מרכז לוגיסטי), שרק מי שמצוי בתחום מכיר:

  1. מחסנים לוגיסטיים הם השלב הסופי בעבודת המפעל התעשייתי וקיימת חשיבות רבה לאחסון נכון ומסודר של המוצרים. מחסן לוגיסטי משרת את המפעל, והוא החוליה המקשרת בין היצרן לצרכן. מכיוון שאחסון בתנאים לא מתאימים יפגע באיכות המוצרים, וארגון לקוי יפגע בשרשרת התפעול ובאמינות האספקה של המוצרים לצרכן. יש לארגן בקפידה את המלאי במחסן הלוגיסטי של החברה.
  2. הארנונה במרכזים העירוניים גבוהה, לכן חברות רבות כיום מעדיפות להעביר את המחסנים הלוגיסטיים לפארקי תעשייה ולוגיסטיקה מחוץ לערים, ובכך לחסוך בעלויות, ולהעלות את רמת השירותים. היום עם הנגישות הגבוהה של פארקי התעשייה והלוגיסטיקה מחוץ לעיר, משך זמן הפצת המוצרים קצר יחסית.
  3. הנטייה להעביר את מרכזי הלוגיסטיקה אל מחוץ למרכזים העירוניים הולכת וגדלה, וכיום מתבססת ברחבי העולם גישה של הקמת אזורי לוגיסטיקה המאורגנים ככפרים קטנים בבעלות יזם אחד עיקרי המספק לחברה את שירותי האחסון, השינוע, וההפצה.
  4. קיימות חברות שמחזיקות מחסנים לוגיסטיים בצמוד למפעל. לעומתן חברות אחרות מקימות מרכזים לוגיסטיים באזורים בהם הארנונה פחותה יותר, בעוד שמפעלים אחרים מקבלים שירותי לוגיסטיקה מחברות צד ג' המתמחות במתן שירותים אלו.
  5. חברות מקצועיות המתמחות במתן שירותי לוגיסטיקה למפעלים, נעזרות בתוכנות אחסון מתקדמות, לניהול המלאי במחסנים WMS .
  6. אם אתם שוכרים שירותי אחסנה מחברות צד ג', דאגו לקבל בחבילת השירותים גם כיסוי ביטוחי למלאי המוצרים שלכם. צוות החברה ידאג לכך שהביטוחים יתאימו לאופי המוצרים שלכם כולל התאמת רמת הגנת כיבוי אש הנדרשת, וכמובן, שתנאי האחסון יהיו אידיאליים עבור המוצרים – לדוגמא אחסנה בקירור.
  7. לקנות או לשכור – בתנאים מסוימים, עדיף לבעלי מפעלים לשכור את שירותיה של חברת אחסון, לשלם סכום קבוע מראש, וליהנות משקט, בידיעה שהמוצרים מאוחסנים בבטחה, ומטופלים בהתאם. לעומת זאת, כבעל עסק, אנשים רבים יעדיפו לפקח על אחסון ושינוע המוצרים באופן אישי, ולהשגיח על הדברים מקרוב. בנוסף זה תלוי בתזרים המזומנים של החברה או לחילופין במה היא מעדיפה להתמקד – בתחום העיסוק שלה או בתפעול נדל"ן.
  8. כיום, מפעלים, יבואנים ומפיצים יכולים ליהנות ממגוון פתרונות אחסון לוגיסטי ואין צורך להתפשר על איכות ומיקום המחסן הלוגיסטי של העסק שלכם. עניין של העדפה ומחיר.

אם אתם מחפשים מבני תעשיה להשכרה, פנו אלינו בחברת GYL ונשמח לעזור!

שתף את הכתבה:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

הלקוחות שלנו :

צריכים עזרה במציאת נדל"ן מסחרי?

השאירו לי פרטים ואעזור לכם למצוא את הנכס שאתם מחפשים.

​מאמרים באותו נושא

תוכן עניינים

ניווט מהיר לנכסים המובילים שלנו

מבחר ענק של מבני תעשייה מגרשים ומחסנים לוגיסטיים.
השאירו פרטים ונחזור אליכם