הגברת הבטיחות במחסנים לוגיסטיים 🚧

הגברת הבטיחות במחסנים לוגיסטיים

תוכן עניינים

מאמר מאת: יצחק דנה

במאמר זה נסקור אמצעים להגברת הבטיחות במחסנים לוגיסטיים.
מרכזים לוגיסטיים הינם מחסנים בהם מאוחסנת סחורה לגבהים נישאים מאוד ולצדם מתנהלת פעילות גדולה של כניסה, ריענון מלאי ויציאה של סחורות רבות. תאונות רבות קורות לצערנו במחסנים.
התפקיד שלנו הינו לתכנן ולנהל את המרכזים הלוגיסטיים תוך כדי פרודוקטיביות רבה ותוך שמירה על הבטיחות והגהות.

להלן 10 נושאים שהתפרסמו בירחון הלוגיסטי MMH, אשר עוזרים ומייעצים לנו על שמירת רמת בטיחות נאותה במחסנים:

  1. השתמש במערכות אחסון בטיחותיות. התקן מערכות אחסון עם אמצעי בטיחות כגון מגני עמוד ושורה, השתמש ברשתות הגנה למניעת נפילת סחורה מצד לצד, אחסן את הסחורה בצורה בטיחותית, קשור היטב את הסחורה, בצע עיטוף שרינק לחבילות ואביזרים קטנים המאוחסנים על גבי משטחים. השתמש במשטחים תקניים בלבד המתאימים למערכות האחסון ולסחורה.
  2. בצע ביקורות שוטפות למערכות האחסון – במהלך השימוש השוטף, נפגעת לעיתים מערכות האחסון. יש לבצע בדיקות יזומות למצב המערכות על ידי אנשי מקצוע המומחים לסוג זה של מערכות אחסון. יש להחליף מידית כל חלק (קורה / מסגרת / עמוד / סיפון או אביזר) שנפגעו במערכות האחסון.
  3. הגדר וסמן מעברים במחסן – יש לסמן את מעברי התנועה במחסן בשילוט קרקע ובשלטי הכוונה. יש להפריד בין מעברי מלגזות וסחורות לבין מעברי הולכי רגל. הימנע מלהכניס אנשים מיותרים למחסנים. התאם את סוג השילוט והגנת המעברים לכלי הניטול והשינוע במחסן.
  4. שמור על מעברים פנויים – יש לוודא שכל המעברים במחסן להשכרה, הן מעברי התפעול והן מעברי החרום, יהיו תמיד פנויים ללא סחורות המאוחסנות בהם.
  5. הפחת רעשים במחסן – במחסנים רבים ישנם רעשים שמקורם במערכות השינוע כגון מסועי שרשרת או גלילים, וכן מוקדי רעש אחרים. דאג שהמחסן יהיה שקט ועל ידי כך תוגבר הדריכות והערנות של העובדים לכל סכנה מתקרבת.
  6. הפרד והגן על אזורי העבודה – במרכזים לוגיסטיים רבים, מתבצעות עבודות ערך מוסף, כגון: הרכבות חלקיות, עבודות קיוט, אריזות למבצעים, יצירת סטים, בדיקות קבלה ואיכות ועוד. יש להפריד את אזורי העבודה על ידי הצבת גדרות מתאימים ומניעת סיכון של פגיעה מצד כלי השינוע או הסחורות. רצוי לבצע הפרדה מפלסית בין אזורי ביצוע עבודות ערך מוסף לבין רצפת המחסן.
  7. צמצום שימוש מיותר במלגזות – מלגזות הן כלי ניטול ושינוע חשובים מאוד במחסנים. יש להקטין את השימוש בהם למינימום הנדרש וביחוד לפעולות של הרמה והורדה. יש לתכנן יותר מסועים על מנת להעביר את הסחורות בין האזורים השונים במחסן או להשתמש בעגלות "ווספות" על מנת להקטין את הצורך בנסיעה על גבי מלגזה וזה גם חוסך בעלויות.
  8. הגן על הסביבה מסחורות מסוג נוזלים וגזים – דליפות יכולות לפגוע בעובדי המחסן, בסחורות ובסביבה – תוך פגיעה במקורות מים או באמצעות דליפת גז מסוכנת. יש להתאים את תנאי האחסון לדרישות הבטיחות, כיבוי האש ואיכות הסביבה. יש להשתמש ב-מאצרות מתאימות לקליטת הנגר, כולל מי השטיפה / כיבוי המקרה של דליפה או שריפה.
  9. שמור על תנאי סביבה מתאימים – הקפד על תאורה מתאימה לסוג העבודה, הקפד על טמפרטורת עבודה נוחה במחסן. צנן את המחסן בימים חמים מאוד. מנע כניסת אבק, ריחות חריפים ומזיקים. הקפד על רצפת מחסן נקייה וללא סיכוני החלקה בעבודה.
  10. הדרכה – תדרך את העובדים בכל נהלי המחסן, הקפד על נהלי הבטיחות. היזהר מעובדים חדשים, אין להכניס עובדים חדשים שלא סיימו בהצלחה לימוד של הוראות ונהלי בטיחות. רענן באופן יזום את ההוראות ונהל וועדת בטיחות למחסן.

לסיכום

ללא ספק ניתן להפחית את כמות התאונות במחסנים על ידי יישום הוראות הבטיחות והקפדה על שמירת חיי אדם ועל רכוש.


אודות כותב המאמר:

יצחק דנה הינו מנכ"ל חברת התכנון והייעוץ הלוגיסטית AGS
ניתן לפנות בשאלות לאיציק באמצעות הטלפון 052-3327541 או באמצעות אימייל ags AT ags.co.il

שתף את הכתבה:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

הלקוחות שלנו :

צריכים עזרה במציאת נדל"ן מסחרי?

השאירו לי פרטים ואעזור לכם למצוא את הנכס שאתם מחפשים.

​מאמרים באותו נושא

תוכן עניינים

ניווט מהיר לנכסים המובילים שלנו

מבחר ענק של מבני תעשייה מגרשים ומחסנים לוגיסטיים.
השאירו פרטים ונחזור אליכם